GRIS

Aquest és el meu blog. Espere que us agrade!!


viernes, 4 de abril de 2008

Comentari: LES TIC A L'EDUCACIÓ INFANTIL (CAPÍTOLS 1 I 2)


Les TIC a l'Educació Infantil (Capítols 1 i 2)
Autors: Jordi Cases i M. Roser Torrescasana.
Editorial: UOC

Algunes de les idees més importants que es poden observar són que la revolució digital ha donat lloc a la societat de la informació, i aquesta, amb les TIC, han provocat canvis en la nostra societat que han revolucionat i transformat la manera de treballar, de relacionar-nos i de viure. Per tant, per a créixer com a persones hem d'estar en un procés constant d'adaptació als canvis, i hem de ser capaços d'afrontar els nous reptes que ens sorgeixen.
L'escola, a l'igual que la societat, ha hagut d'adaptar-se als canvis. A més els nens arriben a l'escola coneixent molts elements de la societat de la informació, ja que els tenen incorporats a la vida quotidiana, per tant és important que l'escola s'adapte mitjançant canvis en la seva estructura física, en la reorganització de l'espai i el temps, en les polítiques educatives, l'àmbit administratiu, les metodologies de treball i el vocabulari educatiu. A l'igual que els autors del llibre, jo pense que l'escola ha de donar respostes a aquest entorn canviant i valorar l'impacte i les repercussions que té.

Cal dir que no és suficient que el nen tinga a l'abast el material informàtic, sinó que és necessari que l'adult hi intervinga de manera acurada, analitzant i concretant les necessitats dels alumnes, adequant el programari a l'edat, etc, ja que sinó esdevindrà una interacció estèril. La millor estimulació que es pot oferir a un xiquet és aquella que s'adapta millor al moment maduratiu del nen i que a més l'ajuda a evolucionar.
En l'etapa d'educació infantil es donen uns canvis en els nens que són molt importants a l'hora d'aquests poder utilitzar les TIC (ex: amplia els àmbits de relacions personals, millora la seua destresa motriu, etc).
La introducció de les TIC en la vida dels xiquets requereix una adaptació del PCC, ja que és necessari que en aquest les TIC tinguin cabuda. A més les TIC es poden treballar en les tres àrees curriculars de l'etapa: descoberta d'un mateix, descoberta de l'entorn i intercomunicació i llenguatges.
El paper del mestre està canviant, i té que aprofitar la immensa informació disponible i les eines TIC. El seu paper no és tant ensenyar, com ajudar a aprendre a aprendre de manera autònoma i promoure el seu desenvolupament cognitiu i personal . Les TIC els exigeixen un processament actiu interdisciplinari de la informació, per construir el seu propi coneixement. El mestre ha de tenir una visió de futur i ha de ser capaç d'integrar les TIC a les aules per tal que siguin útils i eficaces en el procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes, a més el mestre ha de tenir presents els coneixements previs en TIC dels alumnes, ja que aquests arriben a l'escola amb molts coneixements sobre les noves tecnologies.
Els nous plantejaments de les TIC a l'escola i a l'educació infantil haurien d'aconseguir algunes coses, com: canviar l'actitud per normalitzar l'ús de les TIC a les aules, modificar els objectius i metodologies de treball per adaptar-los als nous mitjans de comunicació o definir quines són les TIC necessàries per millorar l'aprenentatge, entre altres.

En aquest llibre de Cases i Torrescasana s'aporten moltes informacions útils i necessàries per a qualsevol professional de l'àmbit educatiu, ja que mostra les aportacions que ofereixen a l'aula les TIC i la necessària introducció d'aquestes a l'escola. Es tracta d'un llibre amb moltes aportacions interessants sobre les TIC, però personalment el que més m'ha agradat han sigut les propostes que dóna per poder treballar les TIC en les diverses àrees curriculars, ja que les considere molt útils i motivadores.
A més a més es tracta d'un llibre dirigit per a professionals educatius, amb la lectura del qual es pot observar la influència que representen les TIC i la nova societat de la informació en la societat actual, i com a part d'aquesta, en l'escola.

No hay comentarios: