GRIS

Aquest és el meu blog. Espere que us agrade!!


martes, 8 de abril de 2008

Comentari: REAL DECRET D'EDUCACIÓ INFANTIL

Comentari del Real Decret per el que s’estableix l’ensenyament mínim del segon cicle d'Educació infantil.

En el decret d’educació infantil es comenta que aquesta etapa és una etapa educativa amb identitat pròpia, que atén a nens i nenes des del naixement fins els sis anys. Aquesta etapa s’ordena en 2 cicles, el primer, que compren fins els 3 anys, i el segon, des dels 3 fins els 6 anys. Tota l’etapa té caràcter voluntari, i el segon cicle d’aquesta és gratuït. En el real decret s’estableixen els objectius, finalitats i principis generals de l’etapa. La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social i intel·lectual dels nens.
Els continguts d’educació infantil s’organitzen en 3 àrees, les quals es deuen treballar de manera conjunta i integrada. Aquestes són:

  1. Coneixement de sí mateix i autonomia personal.
  2. Coneixement de l’entorn: Les tecnologies formen part dels elements de l’entorn. Els xiquets deuen identificar el paper que aquestes tecnologies tenen en les seves vides, interessant-se pel seu coneixement i iniciant-se en el seu ús.
  3. Llenguatges: Comunicació i representació.

Les formes de comunicació i representació serveixen de nexe entre el mon exterior i interior al ser instruments que fan possible la representació de la realitat, l’expressió de pensaments, sentiments, vivències i interaccions amb els altres. La comunicació implica la recepció i interpretació de missatges, emetre’ls o reproduir-los, millorant la comprensió del món i l’expressió original, imaginativa i creativa. Les formes de comunicació i representació són: el llenguatge verbal, el llenguatge artístic, el llenguatge corporal, el llenguatge audiovisual i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació estan presents en la vida infantil, i requereixen un tractament educatiu, a partir de l’ús apropiat, que inicie els xiquets en la comprensió dels missatges audiovisuals i en la seva adequada utilització. El llenguatge audiovisual, juntament amb la resta de llenguatges que es treballen en l’àrea, contribueixen al desenvolupament integral dels nens. A través dels llenguatges desenvolupen la imaginació i creativitat, aprenen, construeixen la seva identitat personal , mostren les seves emocions, el seu coneixement del món i la seva percepció de la realitat. A més són instruments de relació, regulació, comunicació i intercanvi i l’eina més potent per a expressar i gestionar les seves emocions i per a representar la realitat.

Dins d’aquesta tercera àrea es tracta el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i la comunicació. El decret menciona que es deu iniciar l’ús d’instruments com l’ordinador, la càmera o reproductors de so i imatge com elements de comunicació. A més cal que s’aproximen a produccions audiovisuals com pel·lícules, dibuixos animats o videojocs. És molt important que distingeixen entre la realitat i la representació audiovisual; i prenguin consciencia de la necessitat d’un ús moderat dels mitjans audiovisuals i de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Crec que en el decret es veu reflectida la incorporació de les TIC en els centres escolars i en la realitat de la societat. Dins del decret hi ha un bloc de continguts dedicat al llenguatge audiovisual i les TIC, encara que pense que no se li dóna la importància que realment deurien tenir, ja que pense que les TIC es poden treballar en quasi totes les àrees, independentment de quins siguin els seus continguts.

No hay comentarios: